Gruppeoppgave:
Pedagogisk loppemarked
Praksis vi vil kvitte oss med
Praksis som aldri skulle vært brakt inn i barnehagen, og som vi bør kaste som spesialavfall. Ting som har vært viktige, men som nå passer bedre på et pedagogisk museum.
Skrytelista vår
Ting jeg er stolt av ved barnehagen min, og som jeg ønsker at vi opprettholder som «beste praksis».
Idéhjørnet/visjonshylla
Ideer jeg er nysgjerrig på at barnehagen min prøver ut. Ting jeg/personalet mitt brenner for. Ting jeg gjerne vil dele med andre for å høre deres meninger om det.
Det «glemte bakrommet»
Forhold i barnehagen jeg kjenner for dårlig til. Vaner og rutiner i barnehagen min som er blitt en selvfølge, og som vi derfor ikke ser lenger. Er det noe vi allerede har som vi kan hente frem igjen?
Mål:
Dele erfaringer med Espira FRYD som grunnlag for veien videre i 24/25.
Individuelt – 10 min:
Vurder hver kategori for din barnehage og fyll i stikkord.
Plenum – 30 min:
Alle presenterer sine punkter og deler erfaringer.
Individuelt – 10 min:
-
Skriv ned to punkter per kategori som du ønsker å jobbe videre med i din barnehage.
-
Skriv ned stikkord på hvordan du kan følge opp arbeidet med dine punkter når du er tilbake i barnehagen.